Debat | Page 6 | Golf.dk

Velkommen til debatten

Husk du skal være logget ind for at deltage i debatten på Golf.dk.

  •  2
    Honnør

    02/08 - 2017 | Leif Bruun | Last answer: 11/08 - 2017

    På første hul er det spilleren med det laveste handikap, der har honnøren. Eller er det den, der står først på startlisten? Er det hjemmebanespilleren? Eller skal det afgøres ved lodtrækning? Ja se, det kan man have mange gode diskussioner om.

    På de efterfølgende huller bestemmes rækkefølgen af hvem der var bedst på det forrige hul. Er det pointene, der afgør det? Eller er det antal slag? Det kan man igen have mange diskussioner om. I det hele taget kan det være svært at huske rækkefølgen fra forrige hul, og hvem der spillede hullet bedre end hvem. Så det kan også forkludre det.

    Heldigvis løser problemet sig selv efter få huller:
    - Skal vi ikke bare aftale, at vi slår ud, efterhånden som vi er klar? bliver der spurgt.
    Det er alle så enige om. Hvorefter det forløber gnidningsløst resten af runden.

    En honnør er en æresbevisning. Allerede på Heibergs tid blev det fastslået, at æresbeviser var noget, man hæftede på idioter. Er det ikke snart på tide, at også golfsporten kommer videre og afskaffer disse besværlige julelege.

    • Honnør

      11/08 - 2017 | Michael Rasmussen

      Endnu en gang har du fået svar på tiltale Leif. Det ville klæde dig og takke diverse debatører, for at bringe dig ud af diverse vildskud..

    • En vigtig del af hulspil

      02/08 - 2017 | Lasse Lilja Vilhelmsen

      Det er en temmelig vigtig del af en hulspilsmatch. Det kan være meget afgørende for ens egen taktik, hvorledes modstanderen slår sit teeslag. Men med så meget andet af det som du foreslår, så kan du vel gøre tingene som du ønsker det under dine egne runder, hvis dine medspillere er med på det.

    Deltag i debatten
    Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
  •  1
    Han ska’ jo lære det

    24/07 - 2017 | Leif Bruun | Last answer: 28/07 - 2017

    Jeg gik en runde golf med mit barnebarn den anden dag. Vi spillede på min gamle hjemmebane, som jeg har kendt, siden jeg var dreng. Da vi kom til hul 4, sagde jeg:
    - Da jeg var på din alder skød jeg genvej ved at slå over de træer, du kan se derhenne.

    Den udfordring tog han selvfølgelig op og lavede et perfekt slag, Bolden fløj højt og langt. Alligevel ramte den toppen af træerne og faldt ned i skovbunden. For at trøste ham, sagde jeg:
    - Da jeg var på din alder, var de træer kun 3 meter høje!

    • Gammel vittighed

      28/07 - 2017 | Jesper Carstensen

      Den er jo taget fra et foredrag med Henrik Knudsen.

    Deltag i debatten
    Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
  •  1
    forslag til bane lørdag på vest-fyn

    20/07 - 2017 | Finn Mannering | Last answer: 21/07 - 2017

    har I navn på gode baner på vest-fyn til at spille lørdag - en enkelt spiller ??

    • Barløse eller Vestfyn ligger

      21/07 - 2017 | Anders Borby

      Barløse eller Vestfyn ligger begge ved Assens/Glamsbjerg og begge er fine baner. Ville du nok vælge Vestfyn.

    Deltag i debatten
    Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
  •  2
    Lempelse for sprinklerhoved

    19/07 - 2017 | Kenneth Gadeberg | Last answer: 20/07 - 2017

    Jeg er klar over der er frit drop hvis et sprinklerhoved er til gene for stance eller sving.
    Mit spørgsmål er som følger:
    Vandet fra et sprinklerhoved har forårsaget at der er opstået et stort hul rundt om sprinklerhovedet. Min stance er ikke generet af selve hovedet men min ene fod skal stå i hullet for at kunne slå til bolden. Er der frit drop eller skal foden røre sprinklerhovedet for at få lempelse?

    Kenneth

    • Er det sådan, for en dommer,

      20/07 - 2017 | Mads Drøschler

      Er det sådan, for en dommer, at i er tilbøjelige til at hjælpe spiller i sådan en situation, eller lignende situationer, frem for at gå den anden vej, således at situation skal være meget anstrengende for lempelse, eller er det den 3. vej, hvor i forsøger at være komplet upartiske overfor spiller og reelt udelukkende forholder jeg til det tekniske og på ingen måder skeeler til at give spiller fordel, såfremt der er gråzone, Håber du forstår hvad jeg mener :)

    • Som udgangspunkt - ja.

      19/07 - 2017 | Sidse Pein-Lorenzen

      Det er sådan noget, vi dommere bliver kaldt ud til, for det er en af de situationer, vi helst skal se på, der er ikke svar i bogen. Men jeg ville umiddelbart sige ja til en lempelse uden straf. Mvh Sidse

    Deltag i debatten
    Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
  •  1
    Almindelig uhøflighed

    17/07 - 2017 | Leif Bruun | Last answer: 18/07 - 2017

    Jeg var ved at gøre klar til mit drive på 13’ende teested, da modstanderens mobiltelefon igangsatte en eller anden støjende popmelodi.

    Da han tog telefonen frem, troede jeg, det var for at slukke den. Men nej, han besvarede opkaldet, ved omhyggeligt at fortælle, hvor han befandt sig, at han var midt i en vigtig hulspilsmatch, hvor han var 2 op, og at han ikke kunne snakke lige nu. Derefter blev der brugt lang tid på at finde frem til, hvornår modparten måtte ringe igen:
    - En to tre hullers tid, oplyste min modstander, mens han grinede til mig.

    Efter samtalen skulle jeg så sættes ind i, at det var en flink nabo, der ville hjælpe ham med at save brande.

    Der er nok nogen, der vil mene, at jeg er ude af takt med tidens tand. Men her mener jeg helt klart, at reglerne burde være udformet, så støjende mobiltelefoner m.m. medførte 2 strafslag alternativt tab af hul. Besvarelse af opkaldet burde simpelthen medføre diskvalifikation.

    • Check punkt 14

      18/07 - 2017 | Michael Hansen

      Check punk 14 i din klubs turneringsbetingleser - https://www.oddergolf.dk/klubben/turneringer-2017/turneringsbetingelser/ Det er de betingelser du har valgt at tilmelde dig turnerignen på. Vil du ændre dem, må du påvirke din klub.

    Deltag i debatten
    Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
  •  1
    Spørgsmål foursome

    14/07 - 2017 | Morten Blume | Last answer: 14/07 - 2017

    Spiller a driver, herefter slår spiller b ind på green. På green finder man ud af at b har slået til forkert bold.

    Man går tilbage og finder rigtige bold, hvem skal nu slå?? A eller B

    • Slagspil: B skal slå det næste slag

      14/07 - 2017 | Sidse Pein-Lorenzen

      Slaget til en forkert bold tæller ikke, B skal slå til den rigtige bold og siden skal lægge 2 straffeslag til deres score. I hulspil er det direkte til næste tee, hullet er tabt. mvh Sidse

    Deltag i debatten
    Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Sider